Baby Otis | Adriaan de Roover (BE)

Baby Otis | Adriaan de Roover (BE)

Show 1: Vrijdag 2 april 19:00-20:00 / zaal open 18:30
Show 2: Vrijdag 2 april 21:00-22:00 / zaal open 20:30

(English below) Adriaan de Roover (fka Oaktree) brengt zwaarmoedige, tastbare en betoverende elektronische muziek. Adriaan heeft zojuist zijn eerste album in 2019 uitgebracht, doch hij zijn eigen beheer heeft. Korrelige soundscapes vloeien soepel samen met kabbelende breakbeats. Dystopische ritmes verdwijnen in horizontale ruis. Een oude processie in het donker, alleen geleid op de tast. Een muzikale reis voor fans van Fennesz, Daniel Lanois, Nicolas Jaar & Four Tet.

Adriaan de Roover speelt vanavond in een duo opstelling met Willem Schonenberg op drums.

ADRIAAN DE ROOVER (BE) (ft WILLEM SCHONENBERG)

Adriaan de Roover (fka Oaktree) brings moody, textural and enchanting electronic music. Adriaan just released his first full-length album in 2019 though his own imprint. Grainy soundscapes flow smoothly together with rippling breakbeats. Dystopian rhythms vanish into horizontal noise. An ancient procession in the dark, guided only by touch.

A musical trip for fans of Fennesz, Daniel Lanois, Nicolas Jaar & Four Tet.

Tonight Adriaan de Roover plays in a duo setup with Willem Schonenberg on drums).

In the past years, de Roover played in different live setups at different places including Pukkelpop, Gent Jazz, Ancienne Belgique (artist in residence), Paradiso (NL), Effenaar (NL), Waking Life (PT), Stuk, Eurosonic, Museum M, Het Bos, Paradise City, Novus (UK) … The Antwerp based artist released music through PIAS and Fog Mountain (including a compilation featuring Fis and Roly Porter) and his own imprint: Leaves. His music gained support from BBC6, Klara, Studio Brussel, Clash, Groove, Ransom Note, Mary Anne Hobbs, Lefto, Bonobo …

Apart from that he has been working on sound for installations, dance performances and documentaries.

Mary Ann Hobbs (BBC6): “Absolutely gorgeous piece of music!”

A Closer Listen: “Shifts from soft blankets to percussive beds”

Clash Magazine: “A wonderfully organic feel”

Gonzo Circus: “Elf tripjes die een uitermate interessante elektronische klankenwereld laten horen. Eenvoud en rust staan in contrast met een gevoel van onbegrip en onkunde. Gevoelens die allemaal terug te vinden zijn in de muziek die de Roover via introspectie in een collage van klanken heeft weten te gieten. Missie geslaagd.”

Ransom Note: “A freeform piece of work which layers instrumentation and soundscapes in an abstract and yet enchanting manner”

Groove: “Der Grundcharakter des wunderschönen Albums ist der eines zeitenthobenen Schwebens über herbstliche Synthesizerlandschaften, selbst wenn immer wieder untergründig die Bässe grummeln und ein Schlagzeug hereinholpert.“